• تاریخ : ۲۳ام آبان ۱۳۹۶
  • موضوع : پزشکی

بخشی از داشتن پوستی زیبا و شاداب داشتن سبک زندگی فعال و زندگی سالم هست. برای تغییر سبک زندگی حرکات یوگا می توانند گزینه مناسبی باشند. برای انجام حرکات یوگا نیاز به وسیله ای ندارید و تنها با وزن بدن خود حرکات را انجام می دهید. یکی از حرکات یوگا که به زیبایی و شادابی پوست شما کمک می کند حرکت پادماسانا ( Padmasana ) هست.

حرکت یوگای پادماسانا چطور انجام خواهد شد؟

حرکت یوگای پادماسانا یک حرکت نیمه حرفه ای هست اما بدین معنا نیست که مبتدی ها نمی توانند آن را انجام دهند. این نکته را در انجام حرکات یوگا به یاد داشته باشد که در هیچ زمان به بدن خود بیش از حد فشار نیاورید و همیشه به صدای بدن خود گوش دهید. به مرور زمان و تکرار حرکت می توانید آن را به راحتی انجام دهید.

پادماسانا - شادابی و سلامتی

۱ ) روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. سعی کنید کاملا صاف بنشینید.

۲ ) پاهایتان را کمی جلو و عقب بکشید. بدین شکل که انگشت شصت پا را به سمت خود حرکت داده و دوباره به سمت مخالف حرکت دهید.

۳ ) پای راست را خم کنید و به کمک دست آن را به آرامی روی ران پای چپ بگذارید. کف پا باید به سمت شما قرار گرفته و انگشتان پا به سمت بیرون باشد.

۴ ) همینطور که نشسته اید همین کار را با پای چپ انجام دهید.

۵ ) حالا شما شبیه به چهارزانو نشسته اید. در حالیکه پشت کاملا صاف هست دستان را باز کرده، انگشتان شصت و سبابه را روی هم قرار داده روی پاها بگذارید.

بیشتر بخوانید:  روزتان را با تمرینات ساده یوگا شروع کنید (قسمت دوم)

۶ ) دقت داشته باشید که سر کاملا صاف و به سمت رو به رو باشد. می توانید برای آرامش بیشتر چشمان را ببندید. نفس های عمیق بکشید. با آرامش تنفس عمیق کنید. طوری نفس بکشید که تمام شش ها از اکسیژن پر شود.

۷ ) سعی کنید از ۳۰ ثانیه شروع کرده، مدت زمان ماندن در حرکت را به ۵ دقیقه برسانید. بدن را رها کرده و بعد از یک استراحت دوباره همین کار را بکنید. هر پایی که رو قرار می گیرد را عوض کنید.

پادماسانا - شادابی و سلامتی

هر شب حرکت یوگای پادماسانا را چند دقیقه تمرین کنید تا پیش از خواب ذهن آزاد و بدن ریلکس شده و خواب بهتری داشته باشید. این حرکت تاثیر مستقیم با کم شدن استرس و در نتیجه بهبود وضعیت پوست و زیبایی شما خواهد شد.

حرکات یوگا که باعث شادابی پوست می شوند : پادماسانا (Padmasana) was last modified: آبان ۲۳ام, ۱۳۹۶ by 29 بهمن

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما